Duyurular

...

2020-2021 4. ve 5. Sınıf Stajyer Karnesi

  

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ

TIP FAKÜLTESİ

 

 

 

 

 

STAJYER

KARNESİ

 

2020-2021

 

 

 

 

 

 

 

Öğrencinin:

 

 

Adı-Soyadı:

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇÜTF STAJYER EĞİTİMİNİN AMACI VE İŞLEYİŞİ

 

Klinik bilimler stajyer eğitimi, tıp eğitiminin 4. ve 5. yıllarında sürdürülen programlar bütünüdür. İlk üç yılını tamamlamış, dördüncü sınıfa geçtiği belgelenmiş öğrenci “STAJYER DOKTOR” olarak adlandırılır.

Eğitimin amacı; Öğrencinin birinci basamak hekimin sahip olması gereken tüm bilgi ve becerileri kazanması, bütünleştirmesi ve pekiştirmesi için önceki sınıflarda edindiği teorik ve pratik bilgileri hayata geçirerek ve hasta sorumluluğunu alarak öğretim üyesi / uzman doktor denetiminde iyi hekimlik uygulamaları yapabilmesini sağlamaktır.

Stajyer doktor, multidisipliner yaklaşım ile sık görülen hastalıklara tanı koyabilmeli, akılcı tedavi uygulayabilmeli, nadir görülen tıbbi sorunların çözümünde gerekli yönlendirmeleri yapabilmeli, sağlık sistemi hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Stajyer doktorun, kariyer planlaması yapabilen, toplumsal duyarlılıkların farkında olan, içinde yaşadığı toplumun sağlığının gelişmesi için aktif katkı sunabilen araştırmacı, eleştirel bakış açısına sahip, ekip çalışmasına uygun, iletişim becerisi yüksek ve uluslararası düzeyde başarılı bilim insanı olarak yetişmesi de hedeflenen kazanımlardır.

 

İşleyiş: Klinik bilimler stajyer eğitim döneminin tanıtımı, işleyişi ve eğitim sürecinin nasıl değerlendirileceği 4. Sınıfa başlarken dönem başında “kliniğe uyum toplantısı” ile duyurulur. Ayrıca her anabilim dalı staj-eğitim başlangıcında anabilim dalının amaç ve öğrenim kazanımlarını, stajyer görev ve sorumluluklarını, kural ve beklentilerini duyurur ve herkesin görebileceği, ulaşabileceği bir ortamda ilan eder. Staj eğitimi Anabilim Dalı başkanı ve bu konuda görevlendirilecek olan sorumlu öğretim üyesi tarafından izlenir. Bu süreçte seçim ile belirlenen öğrenci temsilcisi aracılığı ile öğrencilerin karar mekanizmaları içinde yer alması sağlanır.

 

Sınıf koordinatörü öğretim üyesi ve yardımcısı: Tıp Eğitimi Koordinatörler Kurulu Çalışma Yönergesine uygun olarak seçilir. Eğitim yönergesinin hazırlanması ve güncelleştirilmesi, sorunlarının tesbiti, çözüm önerilerinin getirilmesi, çalıştıkları birimlerin ve sürelerinin saptanması konularında teklifler hazırlayıp Tıp Eğitimi Koordinatörler Kuruluna ve ilgili kurullara sunar. Koordinatör veya belirlediği yardımcısı stajyer doktorları ilgilendiren konularda anabilim/bilim dalı başkanlıkları veya ilgili öğretim üyeleri ile iletişim kurup öneri getirebilirler. İletişim toplantılarını düzenler, geri bildirimleri rapor haline getirerek dekanlığa sunar.

 

Anabilim dalı stajyer koordinatörü öğretim üyesi: Stajyer doktorların çalıştıkları her birimde anabilim/bilim dalı başkanı eğitim programının yürütülmesinden sorumludur. Anabilim dalı başkanı eğitim programının yürütülmesi için bir öğretim üyesini staj koordinatörü olarak atayabilir ve bunu dekanlığa ve dönem koordinatörlüğüne bildirir. Anabilim Dalı Başkanı ve Koordinatör, karnelerin tamamlanmasından ve öğrenci işlerine iletilmesinden sorumludur.

 

Staj Temsilcisi Öğrenci: Tıp Eğitimi Koordinatörler Kurulu Çalışma Yönergesine uygun olarak 4. ve 5. sınıf öğrencileri arasından seçilir. Staj koordinatörü öğrencilerin sorunlarını ve çözüm önerilerini sınıf koordinatörü öğretim üyesine ve yardımcısına iletir.

 

 

STAJYER DOKTORLARIN YÜKÜMLÜLÜK VE GÖREVLERİ

 

Stajyer doktorlar Çukurova Üniversitesi Yönergesinde belirtilen yükümlülük, sorumluluk ve haklar ile uyulması gereken kurallar doğrultusunda çalışır.

 

1.       Hekime yakışır, temiz ve bakımlı bir şekilde giyinir, hastane binası içinde kimlik kartı takmak zorundadır.

2.       Hastane içindeki çalışmalarında hasta ve yakınlarının haklarını bilmek; bunlara saygılı olmak ve hasta bilgilerinin gizliliği ilkesine uymak zorundadır. Hastaya, hasta yakınlarına ve diğer şahıslara hasta ile ilgili açıklama yapamaz, hasta hakkında tıbbi bilgileri aktaramaz.

3.       Görevli olduğu servisteki hastanın, hastaneye başvurusundan çıkışına kadar tüm muayene, tedavi, klinik uygulama, bakım ve yönetimine sorumlu asistan, uzman doktor veya öğretim üyesi eşliğinde ve denetiminde bizzat katılır. Bu nedenle hastanın poliklinik kartı ve dosyasının düzenlenmesi, anamnezi, fizik muayenesi, hastanın bilgilendirilmesi ve rızasının alınması, istenilen tetkiklerin takibi ve sonuçlarının hasta dosyasına/otomasyon programına kaydedilmesi, hastalığın seyir bilgilerinin dosyaya konması, hastanın alması gereken ilaçların hasta tabelasına yazılması, taburcu işlemlerinin yapılmasına sorumlu asistan, uzman doktor veya öğretim üyesi eşliğinde ve denetiminde katılır. Bu görevlerin tam olarak yürütülmesi, ilgili öğretim üyesinin sorumluluğundadır.

4.       Sorumlu asistanının eşliğinde, hastasını sorumlu olduğu öğretim üyesine sunmak zorundadır. Bunun için serviste yapılmakta olan vizitlere katılır.

5.       Öğrenci girişimsel veya girişimsel olmayan çeşitli işlemleri sorumlu hekimin izni ile ve uzman veya araştırma görevlisinin eşliğinde yapabilir. Yapılan işlemle ilişkili ortaya çıkacak tüm komplikasyon ve problemlerden hastanın uzman hekimi sorumludur.

6.       Hastanın takibinde gerekli olan tüm tetkikleri, ancak sorumlu asistan, uzman doktor veya öğretim üyesine onaylatarak isteyebilir. Yapılan girişimsel işlemle ilişkili ortaya çıkacak tüm komplikasyon ve sorunlardan hastanın “ilgili hekimi” sorumludur.

7.       Doğrudan reçete imzalama yetkisine sahip değildir; yazdığı reçeteyi sorumlu öğretim üyesi veya kıdemli servis asistanına imzalatmak zorundadır.

8.       Çalıştığı her birimde rutin poliklinik uygulamasına aktif olarak katılır.

9.       Yataklı birimlerde kendisinin sorumluluğunda olan hastaları izler ve sorunları ile yakından ilgilenir, nöbet tutar, tıbbi girişimlerde bulunur.

10.   Bulundukları kliniğin çalışma düzenine uygun olarak nöbetlere katılırlar. Nöbetlerdeki çalışma görev ve sorumluluğu, günlük çalışmalardakine benzer şekilde yürütülür.

11.   Nöbetler eğitim amaçlı olup en sık 4 güne bir olarak organize edilebilir. Hizmet açığının kapatılması için nöbet saatleri artırılamaz.

12.   Klinik Eğitim Programlarında çalışma saati 08.00- 17.30 arasındadır. Anabilim dalları başlama ve bitiş saatlerini bu saatleri aşmamak kaydı ile kendileri belirleyebilirler.

13.   Bunlar dışında eğitimine katkısı olmayan hizmete yönelik işler öğrencinin görevi değildir.

14.   Stajyer doktorlar, klinik eğitim programının bitiminde hazırladıkları dosyaları ve kişisel karnelerini sorumlu öğretim üyesine teslim ederler.

STAJYER KARNESİ

 

Stajyer doktordan karnede belirtilen girişimleri öğrenmesi, bunlarla ilgili becerilerini geliştirmesi beklenmektedir. Karnelerde belirtilen girişimleri öğretim üyesinin sorumluluğunda, öğretim üyesi veya öğretim elemanının eşliğinde ve ancak sorumlu hekimin hastadan izin alması ile yapabilir. Eğitim Programı süresince, her birim kazanılması gereken becerileri “yeterlilik ölçütleri” ile değerlendirir. İlgili anabilim dalları, kendi programları için yeterlilik ölçütlerini ve değerlendirme yöntemlerini belirler ve sınıf koordinatörlüğüne ve Dekanlığa bildirir. Stajyer doktorların çalışmaları ulusal yeterlilikler ve Çekirdek Eğitim Programı (U-ÇEP) çerçevesinde hazırlanan programa göre, stajyer karneleri üzerinden düzenli olarak izlenir ve başarılı olup olmadıkları anabilim dalı tarafından belirlenir.

 

Stajyer karnesi:

·         Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim hedefleri ve müfredatına uygun olarak, Anabilim dalları tarafından hazırlanan ve klinik eğitim programlarında kazanılması beklenen bilgi, becerileri, tutum ve davranışları içeren değerlendirme belgesidir. Yeterlilik esasına göre değerlendirme yapılır.

 

·         Her anabilim dalının eğitim programının amaç ve öğrenme çıktılarına uygun olarak kazanılması beklenen bilgi, beceri ve yetkinlik başlıklarını içerir.

 

·         Öğrenciler bu başlıkları beklenen düzeyde yeterli olarak kabul edilene kadar tekrar eder.

 

·         Herbir değerlendirme sonucu ve değerlendiren öğretim elemanının imza veya parafı ile karneye işlenmelidir.

 

·         Tüm değerlendirmelerin sonucu anabilim dalı staj koordinatörü tarafından onaylanır.

 

·         Öğrencinin yeterlilik aldığını değerlendiren ve imzalayan öğretim elemanları anabilim dalı tarafından belirlenir.

 

·         Klinik eğitim programlarının bitiminde karnelerinin 1 kopyası öğrencide, 1 kopyası ile dönem sonunda öğrenci işlerine teslim edilmek üzere öğrenci tarafından saklanır.

 

·         Çalışmaları eksik kalan ya da yeterli bulunmayarak başarısız sayılan öğrenciler, o birimdeki çalışmaları tekrarlarlar. Yılsonunda tüm klinik eğitim programları bittikten sonra bu uygulamaları ve eğitimi tekrarlar, eksik kalan sürelerini tamamlayarak yeterlilik alırlar.

 

·         Her öğrenci karnesini yanında taşımak ve istendiğinde sunmak zorundadır.

Sevgili stajyer hekimler:

 

Karnede yer alan her bir beceri/uygulama başlığı için “Temel Hekimlik Uygulamaları Öğrenme Düzeyinizi” aşağıdaki tablodan kontrol etmeniz ve kazanmanız gereken beceriyi geliştirme konusunda bireysel sorumluluk almanız ve çaba göstermeniz çok önemlidir.

 

Kazanılması hedeflenen beceriyi hangi stajda yeterli düzeyde karşıladığınızı düşünüyorsanız beceriyi gerçekleştirdiğiniz anda o birimdeki eğitici/gözetmen/staj koordinatörüne karnenizi imzalatarak onaylatınız.

 

ÇÜTF stajyer karnesinde mezun olacak olan aday hekimin sahip olması gereken beceri düzeyleri, MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ULUSAL ÇEKİRDEK EĞİTİM PROGRAM (U–ÇEP 2020) rehberi temel alınarak ve anabilim dalı öğretim üyelerinin görüşleri doğrultusunda ÇÜTF Ölçme Değerlendirme ve Tıp Eğitimi AD tarafından hazırlanmıştır.

 

Temel Hekimlik Uygulamaları Öğrenme Düzeyleri:

Tıp fakültesinden mezun olan hekimin, temel hekimlik uygulamaları sırasında sergilemesi gereken performansın, dolayısıyla öğrenmenin asgari düzeyini belirtir. Asgari düzey listesindeki her bir beceri/ uygulama için ayrı ayrı belirlenir. Fakülteler uyguladıkları eğitim süresi içinde, her bir öğrencinin söz konusu hekimlik uygulamasını belirlenen asgari düzeyde yapabilir duruma gelmesini sağlarlar.*

Temel Hekimlik Uygulamaları Öğrenme Düzeyleri*

Tıp fakültesinden mezun olan hekimin, temel hekimlik uygulamaları sırasında sergilemesi gereken performansın, dolayısıyla öğrenmenin asgari düzeyini belirtir. Asgari düzey listesindeki her bir beceri/ uygulama için ayrı ayrı belirlenir. Fakülteler uyguladıkları eğitim süresi içinde, her bir öğrencinin söz konusu hekimlik uygulamasını belirlenen asgari düzeyde yapabilir duruma gelmesini sağlarlar.

Temel Hekimlik Uygulamaları Öğrenme Düzeyi - Kaynak: U–ÇEP 2020

Öğrenme Düzeyi

Açıklama

1

Uygulamanın nasıl yapıldığını bilir ve sonuçlarını hasta ve/ veya yakınlarına açıklar

2

Acil bir durumda kılavuz/yönergeye uygun biçimde uygulamayı yapar

3

Karmaşık olmayan, sık görülen, durumlarda/olgularda uygulamayı* yapar

4

Karmaşık durumlar/olgular da dahil uygulamayı* yapar

* Ön değerlendirmeyi/değerlendirmeyi yapar, gerekli planları oluşturur, uygular ve süreç ve sonuçlarıyla ilgili hasta ve yakınlarını/toplumu bilgilendirir

 

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ

COVID-19 DÖNEMİ 4. ve 5. SINIF HİBRİT EĞİTİM UYGULAMALARI İÇİN BİLGİLENDİRME

8 Mart 2021 tarihinde fakültemizde 4. ve 5. sınıflarda başlanması kararlaştırılan hibrit eğitim, COVID-19 salgının devam ettiği bir süreçte gerçekleşmektedir. Bu nedenle tüm öğrencilerimizin, hastane ortamında gerçekleşecek yüzyüze eğitimlerde, Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığı ve Hastane Enfeksiyon Kontrol Komitesi tarafından hazırlanan ve takip edilecek olan aşağıda sıralı tedbirlere özenle dikkat etmesi ve uyması gerekmektedir.

1.       Öğrencilerimiz COVID-19 aşılarını mutlaka yaptırmalı, yaptırmayanlar bu tutumlarını Fakülte Dekanlığı’na yazılı olarak bildirmelidir.

2.       Tüm öğrencilerimiz, salgın tedbirleri ile ilgili yapılan oryantasyon eğitimine katılmak ve sertifikalarını almakla yükümlüdür.

3.       Öğrencilerimiz sadece ilgili anabilim dalı tarafından planlanarak ilan edilen gün ve saatlerde uygulama eğitimi alanlarında olmalı, bunun dışındaki zamanlarda hastane ortamlarında ve çevresindeki sosyal alanlarda vakit geçirmemelidir.

4.       Polikliniklerde her muayene odasında aynı anda en fazla 1 stajyer öğrenci bulunacaktır.

5.       Öğrenci vizitlerinde her öğretim üyesi için en fazla 4 öğrenci bulunacak ve aynı koridordaki vizitler aynı saatlerde planlanmayacaktır.

6.       Tüm alanlarda mesafe, maske ve hijyen kurallarına uyulmalıdır:

a.        Eller sık sık su ve sabunla yıkanmalıdır.

b.       Kapalı ortamlarda ağız ve burun kapalı olacak şekilde maske takılmalıdır.

c.        Bulunulan ortamların sıklıkla havalandırılması sağlanmalıdır.

d.       Eller ile yüze, gözlere, ağıza ve buruna dokunulmamalıdır.

e.        Hiçbir eşya ortak kullanılmamalıdır.

f.        Eğitim dışındaki saatlerde sosyal ortamlarda da bu kurallara dikkat edilmelidir.

7.       Nöbet tutacak öğrenciler tek kişilik odalarda kalmalı, bu koşulun sağlanmaması durumunda öğrenciler nöbet tutmamalıdır.

8.       Bilinen COVID-19 (+) olan hasta bakımında öğrenciler primer çalıştırılmayacaktır ancak pandemi nedeniyle her hastanın COVID-19 riski taşıması nedeniyle öğrenciler sorumlu kişilerin önerecekleri tedbirleri harfiyen yerine getirmelidir.

9.       Yüzyüze eğitimlerin tümünde 4 metrekareye 1 kişi olacak şekilde düzenleme yapılacak, öğrencilerimiz bu ortamlardaki kurallara dikkatle uyacaktır.

10.    Ameliyathane odalarında kalabalık grupların olmaması için her ameliyat odasının metrekaresine göre öğrenci sayısı belirlenecek (4 metrekareye 1 kişi olacak şekilde) ve tüm öğrencilerimiz ilan edilmiş ameliyathane kurallarına uyacaktır.

11.    Öğrencilerimiz yemekhane, kantin, kafeterya ve benzeri ders dışı ortamlarda bulunurken maske ve mesafe kurallarına dikkat etmeli, bu ortamlarda kalabalık halde toplanmamalıdır.

12.    Eğitimi yüzyüze yapmasında risk oluşturacak herhangi bir kronik hastalığı olan öğrencilerimiz, hastalıklarını belgeleyerek, eğitim durumunun planlanması için dekanlığa başvuru yapmalıdır. 

13.    Öğrencilerimiz pratik eğitim alanlarındaki (poliklinik, servis, ameliyathane, laboratuvar vb.) sorumlu kişileri (anabilim dalı başkanı, birim sorumlu hemşiresi gibi) bilmekle ve tedbirler konusunda sorumlu kişilerin verecekleri yönergeleri titizlikle takip etmekle yükümlüdür.

 

Öğrencinin Adı-Soyadı:

Numarası:

Tarih:

İmza:

 

 

ÇÜTF 4. SINIF EĞİTİMİ PROGRAMI 2020-2021

 

Koordinatör

Prof. Dr. Nazan ÖZBARLAS

Koordinatör Yardımcısı

Dr. Öğretim Üyesi Mete SUCU

 

 

 

Ders Kodları

Anabilim Dalı

AD staj koordinatörü öğretim üyesi

MED402

İç Hastalıkları

Prof. Dr. İsmail Oğuz KARA

MED403

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları

Doc. Dr. Sevcan ERDEM

Doç. Dr. Fatih GÜRBÜZ

MED404

Kadın Hastalıkları ve Doğum

Prof. Dr. S.Cansun DEMİR

MED405

Genel Cerrahi

Doç. Dr. Orçun YALAV

MED406

Halk Sağlığı

Prof. Dr. Hakan DEMİRHİNDİ

MED407

Ruh Sağlığı ve Hastalıkları

Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emin DEMİRKOL

 

 

 

 

ÇÜTF 5. SINIF EĞİTİMİ PROGRAMI 2020-2021

 

Koordinatör

Prof. Dr. Sibel BAŞARAN

Koordinatör Yardımcısı

Doç. Dr. Aslıhan ULU

 

 

Ders Kodları

Anabilim Dalı

AD staj koordinatörü öğretim üyesi

MED501

Enfeksiyon Hastalıkları

Doç. Dr. Süheyla KÖMÜR

MED502

Kardiyoloji

Prof. Dr. Abdi BOZKURT

MED503

Göğüs Hastalıkları

Prof. Dr. İsmail HANTA

MED504

Deri ve Zührevi Hastalıklar

Doç. Dr. Bilge KARAMAN

MED505

KBB

Prof. Dr. Özgür TARKAN

MED506

Göz Hastalıkları

Dr. Öğr. Üyesi İbrahim İnan HARBİYELİ

MED507

Beyin ve Sinir Cerrahisi

Prof. Dr. Bülent BOYAR

MED508

Ortopedi ve Travmatoloji

Doç. Dr. Ömer Sunkar BİÇER

MED509

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

Prof. Dr. Rengin GÜZEL

MED510

Nöroloji

Dr. Öğr. Üyesi Mehmet BALAL

MED511

Adli Tıp

Prof. Dr. Ahmet HİLAL

MED512

Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi

Prof. Dr. Osman Metin YAVUZ

MED513

Üroloji

Prof. Dr. Zühtü TANSUĞ

MED514

Çocuk Cerrahisi

Dr. Öğr. Üyesi Şeref Selçuk KILIÇ

MED515

Klinik Farmakoloji-Akılcı İlaç Kullanımı Modülü

Doç. Dr. Olcay KIROĞLU

MED516

İleri Yaşam Desteği Modülü

Doç. Dr. Ebru BİRİCİK

MED517

Elektif

Prof. Dr. Sibel BAŞARAN

Doç. Dr. Aslıhan ULU

 

BU KARNE, PANDEMİ SÜRECİNDE GEÇİCİ OLARAK “BECERİ LİSTESİ” ŞEKLİNDE HAZIRLANMIŞTIR. ANABİLİM DALLARINA ÖZGÜ BECERİLER LİSTE İÇİNDE DEĞERLENDİRİLECEKTİR.

2020 UÇEP Temel Hekimlik Uygulamalar Listesi

 

 

Öğrenci Numarası:

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

A. Öykü Alma

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

Genel ve soruna yönelik öykü alabilme

4

 

 

 

 

 

Mental durumu değerlendirebilme

3

 

 

 

 

 

Psikiyatrik öykü alabilme

3

 

 

 

 

 

B. Genel ve Soruna Yönelik Fizik Muayene

 

 

 

 

 

 

Adli olgu muayenesi

3

 

 

 

 

 

Antropometrik ölçümler

3

 

 

 

 

 

Batın muayenesi

4

 

 

 

 

 

Bilinç değerlendirme

4

 

 

 

 

 

Çocuk ve yenidoğan muayenesi

4

 

 

 

 

 

Deri muayenesi

4

 

 

 

 

 

Digital rektal muayene

3

 

 

 

 

 

Gebe muayenesi

3

 

 

 

 

 

Genel durum ve vital bulguların değerlendirilmesi

4

 

 

 

 

 

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

Göz muayenesi

3

 

 

 

 

 

Göz dibi muayenesi

2

 

 

 

 

 

Jinekolojik muayene

3

 

 

 

 

 

Kardiyovasküler sistem muayenesi

4

 

 

 

 

 

Kas‐iskelet sistem muayenesi

3

 

 

 

 

 

Kulak-Burun-Boğaz ve Baş Boyun muayenesi

3

 

 

 

 

 

Meme ve aksiller bölge muayenesi

3

 

 

 

 

 

Nörolojik muayene

3

 

 

 

 

 

Olay yeri incelemesi

2

 

 

 

 

 

Ölü muayenesi

3

 

 

 

 

 

Ruhsal durum muayenesi

3

 

 

 

 

 

Solunum sistemi muayenesi

4

 

 

 

 

 

Ürolojik muayene

3

 

 

 

 

 

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

C. Kayıt Tutma, Raporlama ve Bildirim

 

 

 

 

 

 

Güncel mevzuata uygun sağlık raporlarını hazırlayabilme

3

 

 

 

 

 

Adli rapor hazırlayabilme

3

 

 

 

 

 

Aydınlatma ve onam alabilme

4

 

 

 

 

 

Epikriz hazırlayabilme

4

 

 

 

 

 

Hasta dosyası hazırlayabilme

4

 

 

 

 

 

Ölüm belgesi düzenleyebilme

3

 

 

 

 

 

Adli vaka bildirimi düzenleyebilme

4

 

 

 

 

 

Reçete düzenleyebilme

4

 

 

 

 

 

Tedaviyi red belgesi hazırlayabilme

4

 

 

 

 

 

Yasal olarak bildirimi zorunlu hastalıkları ve durumları  bildirme ve raporlama

4

 

 

 

 

 

Engellilik raporu konusunda danışmanlık yapabilme

3

 

 

 

 

 

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

D. Laboratuvar Testleri ve İlgili Diğer İşlemler

 

 

 

 

 

 

Biyolojik materyalle çalışma ilkelerini uygulayabilme

4

 

 

 

 

 

Dekontaminasyon, dezenfeksiyon, sterilizasyon, antisepsi sağlayabilme

4

 

 

 

 

 

Dışkı yayması hazırlayabilme ve mikroskopik inceleme yapabilme

3

 

 

 

 

 

Direkt radyografileri  değerlendirebilme

3

 

 

 

 

 

EKG çekebilme ve değerlendirebilme

3

 

 

 

 

 

Gaitada gizli kan incelemesi yapabilme

4

 

 

 

 

 

Glukometre ile kan şekeri ölçümü yapabilme ve değerlendirebilme

4

 

 

 

 

 

Kanama zamanı ölçümü yapabilme ve değerlendirebilme

2

 

 

 

 

 

Laboratuvar inceleme için istek formunu doldurabilme

4

 

 

 

 

 

Laboratuvar örneğini uygun koşullarda alabilme ve laboratuvara ulaştırabilme

4

 

 

 

 

 

Mikroskop kullanabilme

4

 

 

 

 

 

Peak‐flow metre kullanabilme ve değerlendirebilme

3

 

 

 

 

 

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

Periferik yayma yapabilme ve değerlendirebilme

3

 

 

 

 

 

Su dezenfeksiyonu yapabilme

3

 

 

 

 

 

Su numunesi alabilme

3

 

 

 

 

 

Sularda klor düzeyini belirleyebilme ve değerlendirebilme

3

 

 

 

 

 

Tam idrar analizi (mikroskopik inceleme dahil) yapabilme ve değerlendirebilme

3

 

 

 

 

 

Tarama ve tanısal amaçlı inceleme sonuçlarını yorumlayabilme

3

 

 

 

 

 

Vaginal akıntı örneği hazırlayabilme

3

 

 

 

 

 

E. Girişimsel ve girişimsel olmayan uygulamalar

 

 

 

 

 

 

Acil psikiyatrik hastanın stabilizasyonunu yapabilme

3

 

 

 

 

 

Adli olguların yönetilebilmesi

3

 

 

 

 

 

“Airway” uygulama

3

 

 

 

 

 

Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygulayabilme

4

 

 

 

 

 

Akılcı laboratuvar ve görüntüleme inceleme istemi yapabilme

4

 

 

 

 

 

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

Balon maske (Ambu) kullanımı

4

 

 

 

 

 

Arteryal kan gazı alma

3

 

 

 

 

 

Atel hazırlayabilme ve uygulayabilme

3

 

 

 

 

 

Bandaj, turnike uygulayabilme

4

 

 

 

 

 

Burun kanamasına müdahale edebilme

2

 

 

 

 

 

Çoklu travma hastasının değerlendirilmesi

3

 

 

 

 

 

Çocuklarda büyüme ve gelişmeyi izleyebilme (persentil eğrileri, Tanner derecelendirmesi)

3

 

 

 

 

 

Damar yolu açabilme

3

 

 

 

 

 

Defibrilasyon uygulayabilme

4

 

 

 

 

 

Delil tanıyabilme / koruma / nakil

2

 

 

 

 

 

Deri ve yumuşak doku apsesi açabilme

3

 

 

 

 

 

Dış kanamayı durduracak / sınırlayacak önlemleri alabilme

3

 

 

 

 

 

Dix Hallpike testi ve Epley Manevrası uygulayabilme

3

 

 

 

 

 

Doğum sonrası anne bakımını yapabilme

3

 

 

 

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

Doğum sonrası bebek bakımı yapabilme

3

 

 

 

 

 

El yıkama

4

 

 

 

 

 

Endoskopik işlem

1

 

 

 

 

 

Entübasyon yapabilme

3

 

 

 

 

 

Epizyotomi açılabilme ve dikebilme

2

 

 

 

 

 

Gebe ve loğusa izlemi yapabilme

3

 

 

 

 

 

Glasgow/AVPU koma skalasının değerlendirilebilme

4

 

 

 

 

 

Gözden yabancı cisim çıkarılması

2

 

 

 

 

 

Hastadan biyolojik örnek alabilme

3

 

 

 

 

 

Hastanın uygun olarak taşınmasını sağlayabilme

4

 

 

 

 

 

Hastaya koma pozisyonu verebilme

4

 

 

 

 

 

Hastayı uygun biçimde sevk edebilme

4

 

 

 

 

 

Hava yolundaki yabancı cismi çıkarmaya yönelik ilk yardım yapabilme

3

 

 

 

 

 

Hukuki ehliyeti belirleyebilme

2

 

 

 

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

IM, IV, SC, ID enjeksiyon yapabilme

4

 

 

 

 

 

İdrar sondası takabilme

3

 

 

 

 

 

İleri yaşam desteği sağlayabilme

3

 

 

 

 

 

İntihara müdahele

2

 

 

 

 

 

İntraosseos uygulama yapabilmesi

2

 

 

 

 

 

Kan basıncı ölçümü yapabilme

4

 

 

 

 

 

Kan transfüzyonu yapabilme

3

 

 

 

 

 

Kapiller kan örneği alabilme

4

 

 

 

 

 

Kene çıkartabilme

3

 

 

 

 

 

Kültür için örnek alabilme

3

 

 

 

 

 

Lavman yapabilme

3

 

 

 

 

 

Lomber Ponksiyon yapabilme

1

 

 

 

 

 

Zehirlemelerde akut dekontaminasyon ilkelerini sağlama

2

 

 

 

 

 

Minimental durum muayenesi

3

 

 

 

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

Nazogastrik sonda uygulayabilme

3

 

 

 

 

 

Normal spontan doğum yaptırabilme

2

 

 

 

 

 

Oksijen ve nebul‐inhaler tedavisi uygulayabilme

4

 

 

 

 

 

Oral, rektal, vajinal ve topikal ilaç uygulamaları yapabilme

3

 

 

 

 

 

Otopsi yapabilme

2

 

 

 

 

 

Parasentez yapabilme

1

 

 

 

 

 

Perikardiyosentez uygulayabilme

1

 

 

 

 

 

Plevral ponksiyon/torasentez yapabilme

2

 

 

 

 

 

PPD testi uygulayabilme ve değerlendirme

3

 

 

 

 

 

Puls oksimetre uygulayabilme ve değerlendirebilme

4

 

 

 

 

 

Rinne‐Weber testleri uygulayabilme

3

 

 

 

 

 

Servikal collar (boyunluk) uygulayabilme

4

 

 

 

 

 

Soğuk zincire uygun koruma ve taşıma sağlayabilme

4

 

 

 

 

 

Solunum fonksiyon testlerini değerlendirebilme

3

 

 

 

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

Genogram çıkarabilme (Soy ağacı çıkarabilme)

1

 

 

 

 

 

Suprapubik mesane ponksiyonu yapabilme

2

 

 

 

 

 

Temel yaşam desteği uygulayabilme

4

 

 

 

 

 

Topuk kanı alabilme

4

 

 

 

 

 

Travma sonrası kopan uzvun uygun olarak taşınmasını sağlayabilme

4

 

 

 

 

 

Uygulanacak ilaçları doğru şekilde hazırlayabilme

3

 

 

 

 

 

Vajinal ve servikal örnek alabilme

3

 

 

 

 

 

Yara‐yanık bakımı yapabilme

3

 

 

 

 

 

Yenidoğan canlandırması

2

 

 

 

 

 

Yüzeyel sütür atabilme ve alabilme

4

 

 

 

 

 

F. Koruyucu Hekimlik ve Toplum Hekimliği Uygulamaları

 

 

 

 

 

 

Acil yardımların organizasyonunu yapabilme

3

 

 

 

 

 

Aile planlaması danışmanlığı yapabilme

4

 

 

 

 

 

Bağışıklama hizmetlerini yürütebilme

4

 

 

 

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

Bağışıklama danışmanlığı verebilme

4

 

 

 

 

 

Doğru emzirme yöntemlerini öğretebilme

4

 

 

 

 

 

Geriyatrik değerlendirme yapabilme

3

 

 

 

 

 

Kendi kendine meme muayenesini öğretebilme

4

 

 

 

 

 

Kontrasepsiyon yöntemlerini doğru uygulayabilme ve kullanıcıları izleyebilme

3

 

 

 

 

 

Maluliyet değerlendirme

1

 

 

 

 

 

Olağan dışı durumlarda sağlık hizmeti sunabilme

2

 

 

 

 

 

Periyodik sağlık muayenesi (görme, işitme, metabolik hastalıklar, riskli grupların aşılanması, kanser taramaları)

4

 

 

 

 

 

Sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonları engelleyici önlemleri alabilme

3

 

 

 

 

 

Sağlık çalışanlarının sağlığının korunması ile ilişkili önlemleri alabilme

4

 

 

 

 

 

Toplu yaşam alanlarında enfeksiyonları engelleyici önlemleri alma

4

 

 

 

 

 

Sağlık ile ilgili konularda veri toplama, analizi ve yorumlayabilme

3

 

 

 

 

 

Topluma sağlık eğitimi verebilme

3

 

 

 

 

 

Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

Toplumda bulaşıcı hastalıklarla mücadele edebilme

3

 

 

 

 

 

Toplumda sağlıkla ilgili sorunları epidemiyolojik yöntemler kullanarak saptayabilme ve çözüm yollarını ortaya koyabilme

3

 

 

 

 

 

Toplumdaki risk gruplarını belirleyebilme

3

 

 

 

 

 

G. Bilimsel araştırma ilke ve uygulamaları

 

 

 

 

 

 

Bir araştırmayı bilimsel ilke ve yöntemleri kullanarak planlayabilme

2

 

 

 

 

 

Bilimsel verileri derleyebilme, tablo ve grafiklerle özetleyebilme,

3

 

 

 

 

 

Bilimsel verileri uygun yöntemlerle analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme

2

 

 

 

 

 

Güncel literatür bilgisine ulaşabilme ve eleştirel gözle okuyabilme

3

 

 

 

 

 

Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygulayabilme

3

 

 

 

 

 

Sağlık düzeyi göstergelerini kullanarak hizmet bölgesinin sağlık düzeyini yorumlayabilme

3

 

 

 

 

 

 

 


Öğrenci Numarası:

 

 

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

AD

İmza

 

 

DÜZEY

1.

Uygulama

2.

Uygulama

3.

Uygulama

4.

Uygulama

5.

Uygulama

 

H. Sağlıklılık

 

 

 

 

 

 

 

Anne ve çocuk sağlığı

4

 

 

 

 

 

 

Hayatın farklı evrelerinde sağlıklılık (gebelik, doğum, lohusalık, yenidoğan, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik, yaşlılık)

4

 

 

 

 

 

 

Bağışıklama-çocukluk çağı ve erişkinlerde

4

 

 

 

 

 

 

Sağlıklı beslenme

4

 

 

 

 

 

 

Egzersiz ve fiziksel aktivite

4

 

 

 

 

 

 

Taramalar (Çocuk ve Erişkin)

4

 

 

 

 

 

 

G. İletişim

 

 

 

 

 

 

 

Hastaya ve hasta yakınlarına hastalığı ile ilgili yeterli ve anlayacağı biçimde bilgi verme

4

 

 

 

 

 

 

Hastaya ve/veya hasta yakınlarına olası girişimler/ tedavi seçenekleri hakkında doğru ve yeterli bilgi verme, tedavi için onay alma

4

 

 

 

 

 

 

Çalışma ekibi, meslektaşları ve eğiticileri ile etkili iletişim kurma

4

 

 

 

 

 

 

 

SINIF KOORDINATÖRÜ

 

Tarih:

İmza:

 

EĞİTİMDEN SORUMLU DEKAN YARDIMCISI

 

Tarih:

İmza:

                 

 

Değerlendirme: ( ) Yetersiz            ( )Yeterli